Webfetti.com

Sunday, December 7, 2008

Selamat Hari Raya Aidiladha




Hmmmm tahun ni...baru aku merasa betul-betul nikmat menyambut Hari Raya Aidiladha..kenapa? sebab parent ako berada di sana...

Aku bila ya..hmmm maybe target aku umur 40th...tapi adakah aku layak menjadi tetamu mu Ya Allah...dengan secebis iman sehiris kulit bawang....layak ke aku...entahlah..

Banyak juga kita dengar..pelbagai cerita kita dengar...di sana kita akan diuji dengan pelbagai dugaan setimpal dengan dosa kita...Hilang barang...sesat jalan...entahlah..

Ya Allah sebenarnya diri terasa kerdil ... terasa kecil sangat berbanding dengan nikmat-nikmat mu Ya Allah..Dari saat roh ku ditiupkan ke rahim ibu ku...aku tahu Ya Allah diri ini dulu pernah berjanji untuk menjadi umat mu yang setia..Bimbing lah aku Ya Allah..Aku bersyukur kerana aku lahir sebagai Umat Nabi Muhammad..kekasih mu..

Tengahari tadi kawan aku telefon...orang kelate..Dok kelik kampung...terpaksa raya kat sini..sebab cuti tak dapat...and then hujan...ala cian...Apa lagi...dah alang2 mcm itew...aku decide esok aku buat makan2 besar huahuaha boleh ke...boleh lah...ajak kawan2 rapat..lepak sama2...

So menu aku esok....Nasi Tamato..Ayam Masak Merah ...Udang Masak Merah..Ketupat..Rendang..and esok pagi2 aku terpaksa pergi kajang...beli satey samuri...huhuhu..dia orang nak buat port luck..aku ok ajew...and Of course "HIM" akan tolong aku



Jadi tadi aku pergi ke Tesco...Membeli belah di saat-saat terakhir....Ramai aku lihat membeli belah juga...Tapi tak meriah seperti raya puasa..kenapa ya...sedangkan Aidiladha lagi bermakna ...jika kita lihat sejarah dia sendiri...pengorbanan Nabi Ibrahim as itu sendiri....

No comments:

Powered By Blogger