Webfetti.com

Friday, December 5, 2008

aku & computer

computer

aku ingat lagi masa abg ako study kat state...2nd batch malaysia kat sana...majoring in IT system...aku pun tertanya best ke belajar course tu..

so bila dia balik...dia beli computer letak kat rumah...kira yg monitor dia tu besar lah mcm tv....huhuhu masa itew ako paling jakun...berebut nak pegang...nak tekan keyboard....ingat lagi aku masa itew....

now semua dah besar n bekerja..accept adik aku lah...aku lak gila beli computer + gadjet skali...wp sbnrnya ako akui aku tak lah pandai sangat bab computer nie kan....



desktop ni aku beli dari pet bro aku..abg pit kat batu pahat johor...aku ckp nak yg mcm Cyber Cafe dia tu..yg tahan lasak...yg boleh bedal mcm2 ....rasa murah gak aku dapat...so far aku pakai...letak mcm2 pun dia boleh jalan..cayang abg pit ..


tp aku puas hati sb dengan titik peluh aku keje aku dapat apa yg ako nak ....next year hahuahua SE Warna Oren keluar ( kalo dpt warna Oren lah ) jadi nowdays aku lak gila buat blogger...mcm ala2 diary lah kan blog nie....

hidup ini kita kena mendaki..dari level bawah kena bertatih naik atas....pesan orang tua...bila naik jgn lupa org bawah....tp tulah aku ngan keje ako ni, entahlah...lagi naik pangkat lagi banyak tekanan....

aku sendiri tak tahu berapa lama boleh kekal....sb target x 15 ngan gaji..

tadi abg aku pulangkan balik laptop aku huahuahuaha...rasa yg satu tu ako nak juallar....banyak sangat nk maintain..tp tulah ako ni peel yg buruk...sayang nak buang barang lama....kira kalo tengok almari aku ...hmmmmm banyak benau aku simpan...lagi2 kalo pemberian orang...kad sekeping ako siap simpan dlm album..

aku teringat masa dulu aku sekolah..ada satu budak nie...dia budak felda kat somewhere n9...tak salah aku nama dia juriah..aku ni mmg nama org payah ingat...aku gi lah rumah dia...aku tengok mmg nk nangis lah...tandas semua kat luar..dapur kat bawah...rumah hmmmm...lepas tu kot peel aku berubah...dari nk berkawan ngan sama level aku berubah sekali gus...semua budak aku layan rata...yg paling kelakar lah..aku boleh basuh baju aku sendiri...masa itew aku form 4...bodos kan...nampak sangat mengada2 aku ni...tp tularh ...hidup kalo tak jatuh..@ merasa kita tak tahu...

raya haji dah nak dekat...mak abah tak ada...depa buat rukun islam ke 5...aku rasa mcm tak meriah ajer...tak ada feelt....yg family abg lak parent dia gi australia....tengok sherry grade...congrat sherry dpt 10 the best among monash student..ops no more sherry DR ....dengar cerita dia dpt offer keje sana...mara lepaskan dia....good for her...

skrg ni aku tengah fikir



kOrang rasakan perlu ke aku simpan yg lama @ jualkan sahaja

No comments:

Powered By Blogger